Onay için başvuruda kaplama lastik imalat işyeri tarafından verilen herhangi bir bilgiyi değiştiren kaplama lastik imalat işyeri ile ilgili her değişiklik, kaplama lastik imalat işyerine onay veren onay kurumuna bildirilmelidir. Yetkili kurum, daha sonra aşağıdakilerden birine karar verebilir. Kaplama lastik imalat işyerini onaylayan yetkili kurum, her imalat tesisinde uygulanan uygunluk kontrol metotlarını herhangi bir zamanda doğrulayabilir. Her imalat tesisi için tip onay kurumu, her bir yıl ve her imalat yılı için rastgele numuneler almalı ve en az aşağıdaki sayıda imalat serilerini temsil eden lastikleri bu Regülasyonda belirtilen şekilde kontrol etmeli ve deneye tabi tutmalıdır.
Tüm Mevduat İçin Tıklayın1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla başlayan sektörün ilk adımları , 1925 yılında sıcak sistem kaplama, 1940’lı yıllarda soğuk sistem lastik kaplamanın icadı ile dünya lastik sektörüne yeni bir ivme kazandıracak soğuk sistem kaplamanın gelişim süreci başlamıştır. Ön pişirmeli yüksek yoğunluktaki sırt kauçuğu, çalışma alanı standartlarına göre hazırlanmış zengin desen seçenekleri , üstün kilometre performansı ile en düşük kilometre maliyetinin sağlamış olduğu fayda maliyet avantajı, lastiğin kaplanabilirliğinin korunması , uzun karkas ömrü sağlayan soğuk sistem kaplama, sıcak kaplamanın değişken ve sabit olmayan kauçuk kalitesi dar ve standart desen kalıpları ile karkasa uyguladığı yüksek ısı ve basıncın verdiği zararı tamamıyla ortadan kaldırmış olup bugün kaplama sektöründe soğuk sistem kaplama dünya pazarında % 70’in üzerinde bir pazar payına ulaşmıştır. Günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerde hızla artan araç ve lastik sayısı , bir kamyon lastiğinde elli’den fazla hammadde ,on’dan fazla karışımın olduğu , ömrünü tamamladığında yaklaşık 60 kg civarında bir atık halini aldığı, geri kazanılımı çok zor doğaya, çevreye, ülke ekonomisine verdiği zarar düşüldüğünde lastiklerin birkaç defa yeni lastik performansında kullanımı ve kaplanılabilirliği konusunda maximum özeni göstermeyi bununla birlikte, enerji ve yer altı zenginliklerinin korunması ve tasarrufu, zararlı toksit maddelerin daha az tüketilmesi ile soğuk sistem kaplama sosyal bir kültür olarak kabul edilmiştir.
Lastik kaplama aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesidir. Kaplanmış bir lastik, performansından herhangi birşey kaybetmeden aynı servis koşullarında yeniden kullanılmaya devam eder. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi, lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlamaktadır. Genellikle kamyon/otobüs lastikleri, iş makinası lastikleri, uçak lastikleri ve bazı binek lastiklerine uygulanır.
Kaplama işlemi, yeni lastikten beklenen faydaları ve fiziksel özellikleri sağlamak üzere, özel olarak tasarlanmış yeni lastiklere benzer kaplama desenleriyle, üyelerimiz tarafından tarafından geliştirilmiş ve onaylanmış en son teknolojilerle ve makine ve ekipmanlarla; eğitimli, konularında uzman ekipler tarafından yetkili ve UN/ECE R 108 ve R 109 standartlarına sahip kaplama tesislerinde yapılmaktadır. Üyelerimizin kendileri tarafından geliştirilen ve ar-ge çalışmaları ile sürekli olarak yenilenen kaplama teknolojileri, Türkiye’de yaygın olarak yer alan satıcı ağı ile faaliyetlerini sürdürürler. Üyelerimiz kaplama hizmetini, yetkilendirdikleri ve sürekli denetim altında tuttukları satıcıları aracılığıyla verirler. Filolar ve bireysel araç kullanıcıları, üyelerimiz tarafından seçilmiş şehirlerde kurulmuş tesislerin hepsinde, aynı kaliteyi, sağlamlığı ve üst düzey hizmeti bulacaklardır. Türkiye’de 24.07.2008 tarihinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Resmi Gazetenin 26946 sayısında yayınlanarak yürürlüğe giren “Motorlu Taşıtlar Römorklarının Kaplanmış Havalı Lastikleri İmalatı Uygulaması” ile ilgili Yönetmeliği ile güvenli kaplama lastik standardı oluşturulmuş ve Türkiye’de uygulanmaya başlanmıştır. Bu kanun ve yönetmeliğe göre kaplanmış lastiklerde, UN/ECE R 108 ve R-109 regülasyonu uyguladığı Bakanlıkça denetlenerek sertifikalandırılan tesisler, kaplama yapmaya yetkili ve yetkin iken bu sertifikaya sahip olmayan tesislerde kaplama yapılması yasaklanmıştır.
Amerika Birleşik Devletleri’nde tüketici haklarına verilen önem herkes tarafından bilinmektedir. Devlet Başkanı 1993 yılında imzaladığı bir genelge ile resmi uçak lastiklerinin ortalama 6 kere kaplandığını ve bu lastiklerle 200 kez kalkış - iniş yapıldığını belirtmek yeterli olacaktır. Ülkemizde 1925 yılından beri lastik yenileme işlemi yapılmaktadır. LKD